Wednesday, 10 July 2013

Detik Kami Bersama --> Sg. Gabai!


here we come! Sg. Gabai Waterfall.

Perjalanan yg beronak duri. Sangat mencabar. 27 June 2013. Khamis.

Janji orang melayu. Suruh berkumpul pukul 7.00 am tapi gerak pukul 8.30 am. Itu normal. Tak boleh nak salah kan sesape sampai kan ada org tak sempat nk mandi pg kan. Hahaha 

Okay, Kita gerak. Kami konvoi 5 kereta. Itu biasa. Yang masalah nya sekarang nih, 3 kereta auto, 2 kereta manual. Kelajuan berbeza. 2 kereta viva tertinggal jauh di belakang. Tp disebabkan semangat konvoi tu ada, kami tetap setia menunggu :)

Perjalanan kami hanya mengambil masa selama sejam. 9.30 am kami sampai. Betul2 kan urat dulu. Sape kata tak lenguh? Nak kejar kereta punya pasal kan. Dapat driver mual2 lagi susah tahuu. Hahaha

3 kereta yg kami konvoi. Lg 2 sesat kat mana entah. Haha 

minah nih mmg joyah. harap bertahan. haha 

 
hilang punca.

Muka-muka excited. Biasa lah, baru sampai kan.

Okay. Part paling mencabar. Mendaki tangga-tangga yang bapak tinggi hoii. Mau patah kaki kalo mendaki tanpa henti. Tapi mamat-mamat hero tak boleh lah stop mcm gugurl ayu manis nih. Hilang lah macho kan. Siap lari-lari lg naik tangga depan kitorang kan. Takpe, biasa lah lelaki kan. Hahaha Sebab semua muka tak boleh blah penat gila, tak sempat snap gambar bukti tangga tu tinggi gilaa! Bila sampai kat atas tu baru rasa bernyawa kembali. Sumpah tak tipu. Hahaha

Dan, sampai! Bermula lah aktiviti kami.


AKTIVITI 1
Yg lelaki, hidupkan api, yg perempuan, potong timun. Hahaha








AKTIVITI 2
Mandi sungai laaa! Best woooo. Rugi sape tak mandi.







AKTIVITI 3
Makan plus gilir-gilir bakar ayam.









AKTIVITI 4
Terjun sungai lagiii! Kali nih punya gila eksaited. Haha








Zohor berkumandang. Kami terpaksa berkemas untuk pulang walaupun hati meronta-ronta nak mandi lagi. Takpe, ada rezeki kami datang lagi. Babai Sg Gabai. Sweet memory :')








Last but not least, gambar kenang-kenangan sebelum bersurai.

warga BLB 2, SMSU, 2013.








Thank you for reading this :)

4 comments:

hanihazuani said...

aum aum, lapar..kekeke.:P

bes memory..nak mndi lgy!!!

hanihazuani said...

aum aum, lapar..kekeke.:P

bes memory..nak mndi lgy!!!

Hansyirah Takezur said...

hahaha.. insiden tudung je aku ingat! >.<

Salmah Solehah said...

kuajaaa saad panggil aku minah joyah! haha XD