Tuesday 17 July 2012

SMSU..

SMSU . stand for SARJANA MUDA SYARIAH DAN UNDANG-UNDANG . tu lah course aku tyme dgree nti . perasaan aku ? tak teruja mne pun . sebab mmg dah tau dr tamhidi (asasi) lagi . sume lecturer + staff2 tamhidi ckp mcm tuu . 

pelajar TAMHIDI SYARIAH DAN UNDANG-UNDANG hanya diberikan satu sahaja pilihan untuk degree nanti iaitu SMSU .

acap kali dah dengar . pengarah tamhidi pun siap buat meeting lagi ng kitorang sebab nk explain pasal mnde nih . okay , fine . tyme tu mmg ramai gilaa lah tak bole terima . yelaah , 1 je choice yg kitorang ade . cane ng org yg mmg tak boleh bawak law tuu ? tak kan nk proceed jugak kann . tp last2 , sume pakat pasrah je . takkan nk lawan pentadbiran kot . 

okay , alasan dyorg buat ktorg ceni . kitorang dah setaon blaja law . teruskan je lah . FIFA (fiqh fatwa) tu bg kt budak stam laahh . budak stam takde basic law .  okay , fineee . 

16 JULAI 2012 . tarikh kitorang akan tau course ape yg kitorang akan dpt . aku , sbg salah sorang budak syariah law mmg mls nk pk ape lah , yelaa , 1 choice je kan yg ade . kompem lah dpt yg tuu kann . dgn server down nya . lagi mls nk amek tauu kann . bg peluang kt budak course laen lah check . dyorg lagi memerlukann . =) 

tp ntah kenapa rase menggatal pulak nk check ttbe . alah , check je lah , bukan dosa punn kann . hahaha


kan dah agak .  =)


mcm biasa lah , sti kecoh kat facebook kann . org duk post mcm2 . adat lah tu kann . ttbe ade sorg mmbe aku tego kt chat . tny aku dpt ape . aku ckp lah smsu . dy kte dy dpt FIFA ! whattt ??? mg sumpah aku tak percaya ! cne boleh dpt fifa plak nihhh . bukan kita takde choice laen ke selain smsu ? last2 dy explain . 

sape-sape yg bi tyme spm tak dpt A and muet dpt band 3 akan dpt fifa .

alahaii . apesal jd ceni plak ? dulu kate laenn . dulu kata sume akan masuk smsu . yg tak dpt A spm dulu akan diberi tempoh setaon tyme dgree untuk dpt band 4 . kalo tak dpt jugak baru tuka course . sampai hati usim tipuuuuu . sgt kecewa . =(

takpe laahhh , kita hnya mmpu merancang . Allah yg tentukan . aku redha lahh . T.T aku pun lepas smsu sebab spm aku dpt A- bi . cukup2 makan je . muet , please be nice with me . bg lah aku dpt band 4 . saingan sengit sangat nih aku rase . mampu kah akuu ???

semoga ukhuwah kita kekal selamanya sahabat . amiiinnnn .


Thank you for reading this :)

2 comments:

Hansyirah Takezur said...

yep. pening. cakap lain jadi lain.
aku pon ingat smua tsu masuk smsu.

Unknown said...

tu lah kann , sabar je lah . =(