Monday 8 October 2012

TAMSILIAH ARAB =)

ASSALAMUALAIKUM .. 

lama gila dah tak conteng-conteng kat blog nih . rindu ? sikit lah kann . biasa lah , dah masuk U nih , nak kata busy tu , paham2 lah , student kann =)

hari tuu , kitorang ada dapat 1 task drp lecturer . tamsiliah . tamsiliah tu dalam bahasa melayu nya , lakonan . sebenarnya takde lah lakonan mana pun . sepatutnya lecturer just suruh kitorang buat hiwar je . sebab tajuk first kitorang belajar ialah taaruf . so , kena berhiwar lah . 5% . 

tapi , group aku nih terlebih excited . dah tak rupa hiwar kot . mmg berlakon sungguh . idea sape ? aku pun tak ingat dah . hahaha yang pasti , memang agak kalut jugak lah nk prepare mende2 nih . 

hari first jumpa , kitorang siapkan peralatan2 berlakon . semangat gilaa gunting2 kotak ! hahaha  
hari second plak , duk rancang dialog apa nak cakap nti . discuss2 , dapat lah idea . macam seronok jugak kann . malu tak malu . ahh , gasakkk ! hahaha


ini lah barisan pelakon-pelakon nya . hahaha


lakonan kitorang nih mengisahkan tentang seorang penjual aiskrim yang baru berniaga aiskrim di taman perumahan . ummi dan anaknya sedang bersiar2 di kawasan tersebut . tiba-tiba , terdengar pakcik aiskrim menyanyi-nyanyi lagu matkool . mereka membeli aiskrim tersebut . beberapa minit kemudian , anak ummi sakit gigi kerana makan 2 aiskrim serentak lalu ummi membawa anak nya berjumpa doktor . doktor mencabut gigi anak ummi yang rosak itu dan memberikan sedikit nasihat tentang penjagaan gigi yang betul . so , kesimpulan yang kita boleh ambil daripada cerita ini ialah , jaga lah gigi anda ! hahaha

before kitorang start , ahli group aku semua tangkap2 gambar . excited nak berlakon kann . okayy , aku je tak . aku kan tak 'peghok' mcm diorang . hahaha --'


ummi.. =)


penjual aiskrim.. =)


doktor gigi.. =)


dan , aku sebagai anak ummi . hahaha ummi lagi kecik daripada anak . normal lah tuu kannn . =)

so , akhir kata , tonton lah video lakonan kitorang . selamat menonton..

ini lah kami , sekian . =)



Thank you for reading this :)

6 comments:

ayiel said...

HAHAHAHAHAHAHAHA SAAD!!!!
aku tak larat gelak dowh, sumpah!
Walaupun aku tak teror arab kan, tapi aku faham la apa yg korang nak sampaikan. Hahahaha lawak gila dowh!

amboy, kemain kau berlakon. Aku ingat kelas kau semua perempuan je, sekali masa video blkg ada pulak lelaki, terkejut aku

Eh Muiz pun tgk kau berlakon laa? Macam tu? Hahahahahahaha thumbs up saad! teror arab kau, aku uia pun tak lah teror arab mcm kau. Perghhhh!

Unknown said...

weh wehh , arab aku pun tak teror laahhh ! aku maen bantai je kot berlakon tuu . hahaha nih kelas tuto , ade laki ng pmpuan lahh . muiz dah takde . tak sama kos dah dgree nihh . =((( hahaha !!!

Sue . said...

Dah lama aku tak jenguk blog kau. Sumpah lawak gila video kau tu tau tak !! Penat gelak.

Tak. Tak. Sebenarnya aku penat gelak sebab dengar suara kau ! Eksaited gila kau berlakon. Terer ah arab kau ! Bukan mcm aku ni, dah dekat dua tahun tinggal arab :(

Saadah, suara kau dlm video sama. tak berubah. Hahahaha rindu nak jumpa ramai-ramai lepas tu gossip banyak-banyak :D

imwhoiam said...

wei...nie ke video yg ko ckp tu...hahahhaa!!~lawak gilerrr mira wanie....hahaha!!~...
well done saad!!~terserlah keanak-anakan ko tu...haha!!

Unknown said...

sangat lah eksaited kan . 5% je pn , gaya mcm dpt 20% . hahaha

Unknown said...

sue , rindu jugak nak keluar ramai2 . tp nk tggu semua org free sangat lah susah kan . jadual laen2 . tak boleh gosip2 dah , asyik gosip ng shimi je lah skunk nihhh . hahaha