Friday 24 August 2012

SYOK NYE RAYAAAA !

SALAM AIDILFITRI untuk semua umat islam . puasa tak penuh pun kalo raya mesti nak semangat jugak kan . adat org melayu . hahaha takpe lah , duet raya tu penting . buat duet poket nak masuk U nanti . kahkah . setiap tahun seperti kebiasaan . raye di kelantan ! itu wajib . ummi nak lepas rindu kat ayahanda dan bonda nya . maklum lah , jarang balek . jaoh wehh perak-kelantan .

JUMAAT
okay , bertolak . excited habis lah . dah lah naek 2 kereta . org bujang dgn org tua nih feel dy laen sikit . sebab tu kena naek 2 kereta kann . jalan pun okay , tak jam sangat . maklumlah , org kelantan cuti awal sehari drp org perak . so , jalan stabil . cuma ade accident bas-kereta . tyme tu je jam . taktau lah kalo ade jam laen kan , mcm biasa lah , naek je kereta , terus pejam mata kann . hahaha keluar rumah pukul 8.30 pagi . sampai pukul 6.30 petang . elok sgt lah tuu , sampai2 terus bukak puasa . ngeh ngeh .

SABTU
seperti kebiasaan lah , kena kemas rumah tok ayah . alahai , part nih paling lemah . bila ummi dah keluarkan suara dy tuu , nak taknak kena jugak lah bergerak . maklum lah , family ktorg boleh nak kata sebagai tuan rumah lah jugak kt rumah tok ayah tuu sebab adek bradik ummi yg laen majoriti nya mg rumah dyorg kt klate . dr pagi sampai petang mengemas . tak cukup lagi tuu , malam duk smbung lagi . tp aku dah tak terlibat . bg anak teruna plak lah tolong ummi . petang td duk melangut je . sakit hati . hahaha

AHAD
tema : kelabu

yeay ! raya ! okay , part nih paling meriah . kelantan kan , byk gilaa masjid + surau . kt mane2 pun denga takbir . alahai , seronok nya . bersahut-sahutan . meriah sungguh ! lepas solat raya , salam2 abah ummi , tangkap2 gamba . pap ! atun (adek pompuan aku) delete semua gamba wehhh ! sadis gilaa lah minah tuu , time tu nk marah pun tak guna , sebab muka dy sgt lah cuak . yelaa , gamba pagi raya kott . hampeh gilaaa . =(

ISNIN
tema : coklat

hari raya kedua . harini baru pegi jalan2 rumah sedara2 . sebab semalam semua sedara datang rumah tok ayah . kumpul ramai2 kat rumah tuu . mg setiap tahun mcm tuu . hahaha



 
                         


part nih memang dyorg takde keje . nih tyme nak tunggu aku lah kot solat . lame sgt . deme duk merepek-repek tgkp gmba lompat2 . okay , aku takde . 


 

 



SELASA
tema : hijau

raye ketiga nih tinggal aku , kakak aku ng adek aku yg laki tu je yg ikut beraya . atun mg awal2 dah jmpa kawan . cousin rapat dy kt klate tuu . mg dy tak engt kt kitorg dah lah . raya pun dy ikut pakcik aku tu je . and abg aku pun turut menghilang jugak . biasa lah . anak muda kann . hahaha


    


RABU
tema : purple

ummi tuka plan last minute . nak balek perak hari khamis . dulu kata nk blek jumaat ! takut jam kata nya . tak boleh pegi raya dah sebab nak pegi beli barang2 . so , arini kitorg raya kt rumah jiran sebelah je lah . rumah pakcik aku yg paaaling muda . so , tak pakai lah baju raya purple tu . tak boleh tgkp gmba . sebab dekat sgt . takde kerja aku nak pakai baju raya . hahaha punya lah malas . lepas zohor , dyorg pegi shoping2 kat kota bharu . mcm biasa lah , org duk tempah keropok lah , budu lah , beras siam lah . shopping shopping shopping sampai dyorg puas . okay , aku lagi rela tido kt rumah daripada pegi shopping panas2 terik tuu . hahaha . aku tak pegi . senang cerita . =)


KHAMIS
balek ipoh ! bia betul ??? kejap je raya . alaaa , tak puas lagi kutip duet raya nihh ! hahaha tu je yg penting punn . kahkahkah . takpe lah , sambung kutip kt perak plak . nk balek perak dah , babai klate . tahun depan lah plak kita jumpa kan , setahun skali je kann . 



 


JUMAAT
arini raya kat belah perak plak . belah abah . tp aku tak pegi . sakit perut . melantak banyak sangat kat kelantan dulu kott . so sampai sini je lah raya aku tahun nih . duet raya pun ade lah sikit2 kan . boleh lahh . hahaha babai !






Thank you for reading this :)

7 comments:

mimie olive said...

untunglaa org muda.
ptut la x de gmbr raya first,,atun terdelete rupanya..
weh sblum nie pon ade pnah atun terdelete gmbr kan..tp tyme tue ak x egt biler.ko msti x egt jgk kan?
tp tyme tue ade ak muna smua rasanya..samar2 la.x egt.HAHA.
pape pon slmt aidilfitri.maaf zahir batin :P

Unknown said...

sangat lah untung jd org muda nihh ! hahaha aah , pernah dah skali . kt skola . aku engt lah , sebab aku marah dy smpi dy nangeh . kahkah . budak tuu mmg tak boleh pegang kamera . jahanam terus ! hahaha

Unknown said...

selamat hari raya jugak mimie ! =)

ayiel said...

untunglah banyak baju rayaaaaa!
jeles!

Unknown said...

taon nih je banyak . selalu tak pun . kalo tak kita same je . sepasang je kan muna ? hahaha

Sue . said...

Banyak gila baju raya ko weyyyy ! SEMUA ADA TEMA PULAK TUUU ! ok jeles -,-

Unknown said...

takpe takpe , taon dpn ko buat lah ceni jugak . jom lepak nilai , beli baju raya byk2 ntuk taon dpn ! hahaha